سوالات متداول
ثبت نام و حساب کاربری
1- آیا برای خرید از فروشگاه آنلاین نکس مارت، حتما باید در سایت عضو باشم؟
بله، با توجه به اینکه جهت اضافه کردن کالا به سبد خرید نیاز به ثبت نام در سایت نمی باشد، اما برای انجام مراحل بعدی خرید و ثبت سفارش باید با حساب کاربری خود وارد سایت شده و یا در هنگام خرید، عضویت خود را تکمیل نمایید. خواهشمند است اطلاعات تماس و ایمیل خود را صحیح وارد کرده تا بتوانید از ثبت سفارش و مراحل ارسال آن آگاه باشید.
2- چگونه می توانم در سایت ثبت نام کنم؟
برای ثبت نام در نکس مارت، ابتدا گزینه ثبت نام در قسمت بالایی صفحه سایت را انتخاب کرده، وارد صفحه مربوطه شده و اطلاعات درخواستی را وارد نمایید.
3- آیا امکان ویرایش مشخصات کاربری و ایمیل من وجود دارد؟
برای ویرایش، ابتدا باید وارد حساب کاربری خود شده، سپس با کلیک روی گزینه “اطلاعات حساب کاربری” به صفحه ای منتقل می شوید که در بخش اطلاعات کاربر “ویرایش اطلاعات” وجود دارد.
4- در صورت فراموش کردن رمز عبور چکار کنم؟
در صورت فراموش کردن رمز عبور خود می توانید در قسمت “ورود” روی گزینه “کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟” کلیک کرده و رمز خود را بازیابی کنید.
5- آیا امکان دسترسی به خرید های قبلی را خواهم داشت؟
برای دسترسی به اطلاعات خریدهای قبلی، با حساب کاربری خود وارد شده، سپس روی گزینه ” سفارش ها” کلیک کرده تا سوابق خرید شما نمایش داده شود.
6- آیا می توانم در تمام طول روز سفارشات خود را ثبت کنم؟
شما می توانید در 7 روز هفته و 24 ساعت شبانه روز حتی در روزهای تعطیل سفارشات خود را ثبت کنید.
ثبت و پیگیری سفارش
1- مزیت خرید اینترنتی به خرید حضوری چیست؟
خرید اینترنتی باعث صرفه جویی در وقت و هزینه مشتری می شود، در این روش خرید، مشتری ضمن دسترسی دقیق و کامل به اطلاعات محصولات و خدمات، می تواند در هر ساعتی از شبانه روز و با مشاوره اطرافیان، خریدی آرام و مطمئن را تجربه کند و به جهت عدم تحمیل بسیاری از هزینه های فروش به فروشنده، عموما خرید ارزانی را صورت می دهد و همچنین به دلیل نرم افزاری بودن و حفظ سوابق خرید، مزیت های ویژه ای در حین خرید یا در آینده در اختیار مشتری قرار می گیرد که امکان ارائه آن در خریدهای سنتی وجود نخواهد داشت.
2- چگونه می توانم سفارش خود را ثبت کنم؟
شما برای ثبت سفارش و خرید از فروشگاه اینترنتی نکس مارت ابتدا باید در سایت ثبت نام کرده و مشخصات فردی خود را وارد نمایید و همچنین می توانید در حین خرید مراحل ثبت نام را انجام دهید، سپس بعد از انتخاب کالای مورد نظر آن را به سبد خرید اضافه و به ترتیب مراحل خرید را انجام دهید، برای دریافت اطلاعات دقیق تر از مراحل خرید می توانید به صفحه راهنمای سفارش و خرید بیست مارت مراجعه نمایید.
3- آیا امکان ثبت سفارش به صورت تلفنی وجود دارد؟
خیر، جهت انجام یک خرید سریع و آسان و تحویل به موقع سفارشات به مشتریان عزیز، امکان خرید آنلاین برای شما فراهم شده است که می تواند تجربه خریدی دلچسب و منحصر بفرد را برای شما به ارمغان آورد.
6- چگونه می توانم از اصالت کالای خریداری شده مطمئن شوم؟
مشتریان محترم می توانند با مراجعه به سایت مرجع برند کالا و با وارد نمودن کد رفرنس و یا بارکد محصول از اصالت آن اطمینان حاصل فرمایند.
7- در صورتی که خرید من برای شخص دیگری باشد، آیا فاکتور خرید نیز برای شخص تحویل گیرنده فرستاده خواهد شد؟
در صورت تمایل برای دریافت فاکتور می توانید پس از ثبت سفارش با قسمت پیگیری سفارشات تماس حاصل فرموده و درخواست خود را اعلام نمایید و یا در قسمت توضیحات درخواست خود را ثبت کنید.
8- آیا می توانم بعد از ثبت سفارش آن را تغییر دهم یا کنسل کنم؟
در صورتی که پس از ثبت سفارش تمایل به تغییر و یا لغو سفارش قبل از ارسال کالا را دارید می توانید با بخش پشتیبانی نکس مارت تماس حاصل نمایید. توجه داشته باشید در صورتی که سفارشتان ارسال شده باشد امکان لغو و یا تغییر آن وجود ندارد.
9- آیا لازم است بعد از ثبت سفارش جهت اطمینان با فروشگاه اینترنتی بیست مارت تماس بگیرم؟
پس از ثبت سفارش نیازی به تماس با فروشگاه اینترنتی نکس مارت نمی باشد در صورت نیاز به هرگونه اطلاع رسانی با شما تماس گرفته خواهد ش
11- آیا مسئولین و کارشناسان بیست مارت در تمامی 24 ساعت و همه روزهای هفته پاسخگوی مشتریان خود هستند؟
پرسنل فروشگاه اینترنتی نکس مارت از شنبه تا چهارشنبه بین ساعت 9 تا 18 ، پنجشنبه ها بین ساعت 9 تا 16 و جمعه و روزهای تعطیل 9 الی 13 امکان پاسخگویی و پیگیری و ارسال سفارشات را دارند. و همچنین میتوانید در 24 ساعت شبانه روز سئوالات و درخواستهای خود را به آدرس [email protected] ایمیل کرده تا کارشناسان ما در سریع ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشند.
فروش ویژه
1- چه زمانی محصولات در طرح فروش ویژه قرار می گیرند؟ چطور می توانم از این طرح آگاه شوم؟
طرح های تخفیف و فروش ویژه نکس مارت از طریق پیامک و ایمیل اطلاع رسانی می گردد. همچنین با عضویت در خبرنامه نکس مارت می توانید از طرح های تخفیف و فروش ویژه مطلع شوید.
2- آیا میتوانم محصولی را که قبلاً در طرح فروش ویژه عرضه شده و دیگر امکان خرید با آن شرایط وجود ندارد، با همان قیمت سفارش دهم؟
در صورت اتمام زمان طرح فروش ویژه امکان خرید با شرایط ویژه وجود ندارد. ولی شما میتوانید با مراجعه به بخش پیشنهاد ویژه از آیتم های دارای تخفیف دیدن فرمایید.
3- اگر در سبد خرید کالایی را درج کرده باشم و در طی هنگام پردازش کالا در فروش شگفت انگیز قرار گیرد چه قیمتی اعمال می شود؟
مبلغ نهایی فاکتور مشتری با توجه به قیمت کالا در لحظه نهایی کردن فاکتور خرید محاسبه می گردد.
پرداخت
1- چگونه می توانم مبلغ سفارشم را پرداخت کنم؟
کاربران فروشگاه آنلاین نکس مارت میتوانند از طریق درگاه اینترنتی و با استفاده از همه کارتهای بانکی عضو شبکه شتاب در سایت فروشگاه آنلاین نکس مارت، هزینه سفارش را به صورت آنلاین پرداخت کنند. سرویس دیگری که برای پرداخت هزینه سفارشهایی که محل تحویل آنها تهران است در نظر گرفته شده، سرویس پرداخت با کارت بانکی در محل تحویل و با استفاده از دستگاههای کارت خوان سیار (POS) می باشد.
2- با استفاده از کارت کدام بانکها میتوان هزینه سفارش را اینترنتی پرداخت کرد؟
شما میتوانید با استفاده از همه کارتهای بانکی عضو شبکه شتاب در سایت فروشگاه آنلاین نکس مارت، هزینه سفارش خود را به صورت آنلاین پرداخت کنید.
3- ممکن است پرداخت اینترنتی ناموفق باشد و مبلغ از حساب من کم شده باشد؟
گاهی ممکن است در هنگام پرداخت اینترنتی برای خرید کالا شبکه بانکی قطع شود و پرداخت ناموفق انجام شود و پول از حسابتان کسر گردد، اما در این مواقع جای نگرانی وجود ندارد، در این حالت معمولاً پول شما در حسابهای میانی بانک است و خود بانک مشکلات را رفع کرده و مبلغ را به صورت خودکار به حساب شما برگشت میدهد، اگر تا 72 ساعت پول به حسابتان برگشت نخورد آنگاه با بانک عامل پرداخت اینترنتی تماس بگیرید تا مغایرت برطرف شود.
4- در صورت پرداخت نکردن مبلغ کالا به صورت آنلاین آیا امکان پرداخت هزینه در زمان تحویل را دارم؟
بله، سرویس دیگری که برای پرداخت هزینه سفارشهایی که محل تحویل آنها تهران است، در نظر گرفته شده، سرویس پرداخت با کارت بانکی در محل تحویل و با استفاده از دستگاههای کارت خوان سیار (POS) می باشد.
5- آیا در فروشگاه اینترنتی نکس مارت خرید و پرداختی امن خواهم داشت؟
ما متعهد هستیم که از حریم خصوصی و اطلاعات دریافتی از کاربران جهت ارائه سرویس و خدماتی مناسب محافظت کنیم، کلیه فعالیت های نکس مارت قانونی و مبتنی بر قوانین تجارت الکترونیک می باشد و بنا به درخواست مشتریان طی فرایند خرید، فاکتور رسمی و گواهی ارزش افزوده صادر می شود، شما می توانید با مشاهده قسمت (Address Bar) در مرورگر وب خود مطمئن شوید از پروتکل امن https به جای پروتکل http استفاده می شود به عبارت دیگر باید در ابتدای آدرس وجود داشته باشد، قبل از ورود اطلاعات از وجود قفل طلائی رنگ در قسمت بالا و سمت راست صفحه مرورگر وب خود مطمئن شوید، در صورت عدم مشاهده این قفل، از وارد کردن اطلاعات کارت خود خودداری کنید، برای ورود اطلاعات کارت خود حتما از صفحه کلید مجازی استفاده کنید.
ارسال سفارش
1- سفارش خود را به چه روشهایی میتوانم تحویل بگیرم؟
شما می توانید در سراسر کشور سفارش های خود را از طریق شرکتهای حمل و نقل و یا پست جمهوری اسلامی دریافت نمایید.
2- هزینه ارسال سفارش چگونه محاسبه میشود؟
در حال حاضر ارسال به تمام نقاط ایران رایگان است اما بعد از مدتی هزینه ارسال بالای 250.000 تومان برای مشتریان به صورت رایگان خواهد بود.
3- چه زمانی سفارشات مشتریان ارسال می شود؟ آیا می توان کالای خریداری شده را در ساعت و زمان مشخصی دریافت نمود؟
تمامی سفارش ها پس از طی مراحل پردازش بلافاصله و به طور روزانه به شرکتهای حمل کننده تحویل داده می شوند. کلیه سفارشات آماده ارسال، برای مشتریان ساکن تهران در روز و ساعت مشخص شده توسط مشتری و مشتریان ساکن شهرستان پس از 72 ساعت، در ساعات اداری تحویل می گردد. لازم به ذکر است این مدت زمان با توجه به موقعیت مکانی شهرستان ممکن است کمی متفاوت باشد.
4- آیا می توانم برای دریافت کالای خریداری شده به دفتر نکس مارت مراجعه کنم؟
با توجه به اینکه نکس مارت یک فروشگاه اینترنتی می باشد و هدف آن صرفه جویی در وقت و هزینه شما مشتریان گرانقدر می باشد امکان تحویل کالا در دفتر وجود ندارد.
5- آیا امکان ارسال 2 سفارش به طورهمزمان برای یک آدرس وجود دارد؟
رسیدگی و ارسال سفارش با توجه به تاریخ و ساعت ثبت سفارش انجام میگیرد.
6- در صورتی که در زمان تعیین شده، سفارش تحویل داده نشد، چه باید کرد؟
لازم است در اولین فرصت از طریق تلفن و یا پست الکترونیکی، با واحد پس از فروش تماس گرفته و موضوع را پیگیری کنید
7- سفارش ها چه زمانی به شرکتهای حمل کننده تحویل داده می شوند؟
تمامی سفارشات مشتریان همه روزه پس از طی کردن مراحل پردازش به شرکتهای حمل کننده مربوطه تحویل داده می شود. لازم به ذکر است سفارشاتی که درزمان تعطیلات ثبت می شود در اولین روز کاری پس از تعطیلات رسیدگی خواهند شد.
خدمات پس از فروش و رویه های بازگشت کالا
1- تا چند روز بعد از تحویل سفارش می توانم کالا خریداری شده ام را مرجوع کنم؟
شما فرصت دارید کالای خریداری شده خود را با توجه به برند ظرف مدت 7 روز مرجوع نمایید.
2- اگر کالایی که دریافت کرده ام با آنچه در سایت دیده ام یا سفارش داده ام مغایرت داشت باید چه کار کنم؟
در صورت مشاهده مغایرت و تفاوت در کالای خریداری شده باید مراتب را طی مدت 24 ساعت از طریق سامانه های ارتباطی ذکر شده در قسمت تماس با ما به فروشگاه اینترنتی نکس مارت اطلاع دهید.
3- در صورت بازگرداندن کالا، مبلغ پرداخت شده چه زمانی و چگونه استرداد می شود؟
هنگامی که کالایی عودت داده می شود، پس از کارشناسی و تایید واحد خدمات پس از فروش، هماهنگی لازم برای استرداد مبلغ سفارش با مشتری به عمل آمده و مبلغ به حساب مشتری حداکثر دو تا پنج روز کاری به همان کارتی که خرید انجام شده مسترد خواهد شد.
4- کالای خریداری شده ایراد و آسیب دیدگی دارد، چه اقدامی باید انجام دهم؟
ایراد و مغایرت مشاهده شده در کالا باید طی مدت 24 ساعت از طریق سامانه های ارتباطی درج شده در قسمت تماس با ما به فروشگاه اینترنتی نکس مارت اطلاع داده شود. مشتریان باید در اولین فرصت تا 24 ساعت پس از دریافت کالا درخواست خود را با ذکر شماره پیگیری سفارش به خدمات پس از فروش به نکس مارت اطلاع دهید.
5- من سفارش را کنسل کرده ام اما سفارش به دست من رسیده است، باید چه کنم؟
اگر به هر دلیلی سفارشی که از طرف شما کنسل شده، ارسالشد، لطفاً از پست یا پیک تحویل نگرفته و از دریافت کالا و پرداخت وجه امتناع نمایید، اگر به هر دلیلی کالا را تحویل گرفتید، خواهشمندیم با ذکر شماره پیگیری سفارش به خدمات پس از فروش به نکس مارت اطلاع ده
8- آیا هزینه ارسال بازگشت کالا بر عهده مشتری می باشد؟
هزینه تعویض و مرجوع کالا بر عهده مشتری می باشد. در صورتی که کالا معیوب بوده یا با سفارش ثبت شده مشتری تناقض داشته باشد هزینه بر عهده نکس مارت خواهد بود.
برای واریز هزینه ارسال به حساب مشتری، قبض ارسالی شرکت حمل کننده باید همراه کالا به شرکت نکس مارت ارسال شود.
در صورت تایید نشدن ایراد توسط کارشناسان خدمات پس از فروش و یا انصراف از خرید، هزینه ارسال کالا به شرکت توسط مشتری خواهد بود.
شرایط کالاهایی که قابلیت بازگشت دارند.
- برخی از محصولات مثل کیف، قاب، محافظ های صفحه نمایش معمولی و شیشه ای و کلیه کالا های مصرفی و غیر برقی و نظایر آن که در آنها صحت کالا در هنگام تحویل به مشتری شرط است، شامل گارانتی اصالت و سلامت فیزیکی هستند.
- محصولاتی که شامل گارانتی اصالت و سلامت فیزیکی هستند، مهلت 7 روزه برای بازگشت کالا ندارند، اما در لحظه تحویل در صورت عدم سلامت فیزیکی قابل برگشت خواهند بود.
- کلیه کالاهایی که از طرف نکس مارت به عنوان هدیه ارسال میشوند، شامل شرایط بازگشت 7 روزه کالا نمیشوند.
- درصورتی که محصول خریداری شده دارای ایراد فیزیکی میباشد، میبایست تا حداکثر 24 ساعت به بخش خدمات پس از فروش جانبی اطلاع داده شود.
- محصولاتی که به صورت مستقل دارای گارانتی بلند مدت هستند، تنها تا 7 روز اول قابل برگشت به فروشگاه نکس مارت است و پس از آن در صورت بروز هر گونه اشکال باید به شرکت گارانتی کننده ارسال شوند. جانبی در قبال گارانتی محصولات هیچ گونه مسئولیتی بر عهده نخواهد گرفت اما با هماهنگی های قبلی پذیرای برخی از محصولات باگارانتی در دوره بعد از 7 روز خواهد بود.